Regionaal Werkcentrum: stewardess naar callcenter

0
686

Door het begeleiden van ‘stewardessen naar callcenters’ werkt het Regionaal Werkcentrum RWC aan het voorkomen van werkloosheid. Met veel geld van de rijksoverheid.

‘Perspectief op baanzekerheid’, dat is de doelstelling van het RWC. Wethouder Groot Wassink (GroenLinks) hoopt dat met deze aanpak werkloosheid zoveel mogelijkte voorkomen. ‘Het coronavirus heeft onze economie keihard geraakt en veel mensen dreigen hun baan te verliezen. Dankzij de Tozo- en NOW-regeling was er snel financiële hulp, maar dat biedt nog geen echte oplossing.’ Groot Wassink hoopt dat met hulp van het RWC mensen weer snel op eigen benen kunnen staan. ‘Met geld uit het derde steunpakket van het rijk kunnen we de aanpak van het RWC flink opschalen.’ Dat steunpakket is bedoeld voor ‘intensieve begeleiding naar werk, om- en bijscholing, de bestrijding van schuldenproblematiek en de bestrijding van jeugdwerkloosheid’, aldus het persbericht. Landelijk kost het steunpakket 1.4 miljard euro. Nog niet bekend is hoeveel daarvan naar Amsterdam gaat.

Stewardessen naar callcenters

Het Regionaal Werkcentrum is al voor de zomer opgericht, maar het staat nog in de kinderschoenen, zo blijkt uit de cijfers die naar de gemeenteraad zijn gezonden. Ga maar na: op dit moment zijn er 51 plaatsingen gerealiseerd. Maar de ambitie is groot, zo blijkt. Er is al met 458 unieke bedrijven gesproken om inzicht te krijgen in de kansen en knelpunten op de arbeidsmarkt, en om verbindingen te kunnen leggen worden werkgevers benaderd. En de eerste resultaten zijn er al: zo zijn onder meer stewardessen, medewerkers uit de automotive en een grote fitnessorganisatie aan de slag gegaan bij diverse callcenters. En beveiligers en medewerkers op Schiphol hebben werk gevonden binnen de logistiek en pakketbezorging.

advertentie Regenboog Groep

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in